Undervisningskvaliteten og studerendes feedback påvirkes negativt af mangel på lærere og det store antal studerende. Der er behov for at overveje, hvordan læringsteknologier kan bidrage til at forbedre både undervisningskvaliteten og studerendes feedback, både i fysiske og digitale læringsmiljøer. Ressourcerne til undervisning på universiteterne bliver reduceret, og vi oplever udfordringer med den nuværende teknologi, såsom MOOCs, der opererer i stor skala.
Digitale læringsværktøjer er blevet udviklet og brugt i uddannelsesprogrammer i mange år, for eksempel til videoforelæsninger, automatiseret opgavekorrektion og multiple-choice eksamener. Dog kan disse værktøjer ikke erstatte direkte vejledning mellem lærere og studerende, og lærerne har fortsat behov for konstant at udvikle eksisterende og nye kurser for at opretholde standarderne.
Projektperiode: 2021-2023
Budget: DKK 5,52 millioner
Projektleder
Scale teaching methods for both physical and digital teaching environments to higher number of students via digital learning technology and a combination of face2face learning, student driven learning and digital learning technology.
Value creation
Increasing the teaching quality at scale with learning technology will enable educational programs to educate more students and improve retention.